Autá na Slovensku

 

 

Škoda

V roku 1895 Václav Laurin a Václav Klement založili spoločnosť Slávia zaoberajúcu sa výrobou bicyklov. O 3 roky neskôr započali taktiež výrobu motoriek, tentoraz už pod značkou Laurin & Klement. V roku 1905 Laurin & Klement vyrobili prvý automobil s označením Voituretta typ A s dvojvalcovým motorom s objemom 1 105 cm³ a trojstupňovou prevodovkou. Vznikajú modely automobilov s písmenovým označením B,D,E,F. Už v roku 1906 použili v automobile štvorvalcový motor a vznikajú ďalšie modely automobilov s písmenovým označením, ako model K,M,O... O rok neskôr sa firma pretransformovala na akciovú spoločnosť a ukončili výrobu motocyklov. Počas prvej svetovej vojny firma mení svoj výrobný program, orientuje sa na výrobu armádnych vozidiel, munície a leteckých motorov. Po vojne firma mení značenie modelov na číselné a vznikajú tak modely 100, 105, 110, 120, 150, 200. Rok po skončení prvej svetovej vojny zároveň vzniká v Plzni automobilové oddelenie koncernu Škoda a o 2 roky neskôr začínajú vyrábať prvé automobily pod označením Škoda.

https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Auto(22.4.2016)



Ford


Ford Motor Company (často nazývaná skrátene Ford, niekedy aj FoMoCo) je americká nadnárodná korporácia, vyrábajúca automobily. Spoločnosť bola založená 16. júna 1903 Henry Fordom v Dearborne, na predmestí Detroitu, v štáte Michigan, v Spojených štátoch (kde sídli v súčasnosti vedenie spoločnosti).

Na začiatku 20. storočia bol Ford, spoločne s firmami General Motors a Chrysler, ako jeden z detroitskej "Veľkej trojky" výrobcov automobilov (spoločnosti, ktoré dominovali americkému automobilovému trhu). V roku 2004 však firma Toyota predbehla Ford v celkových príjmoch.

Ford zaviedol metódy hromadnej výroby vozidiel a hromadného manažmentu priemyselnej pracovnej sily, keď zrealizoval nápady Eliho Whitneyho, ktorý vyvinul jednu z prvých montážnych liniek s použitím univerzálnych súčiastok. Vďaka tomu bolo možné uviesť do prevádzky veľmi lacnú, reprodukovateľnú a spoľahlivú výrobu. Použitie pásovej dráhy na pohyb vagóna k robotníkom bolo v tomto priemyselnom odvetví unikátne a rýchlo sa stalo obľúbeným spôsobom výroby. Hneď ako sa totiž stala práca jednoduchá a opakujúca sa, bolo možné najať neskúsených pracovníkov, ktorí sa mohli rýchlo naučiť jednoduché úlohy hoci to odstránilo takmer všetko uspokojenie, ktoré mohol mať robotník vykonávajúci rôznorodé činnosti. 

zdroj:https://sk.wikipedia.org/wiki/Ford_Motor_Company(22.4.2016)            


zdroj:https://www.caranddriver.com/ford

zdroj:https://auto.ndtv.com/news/volkswagen-india-teases-the-new-beetle-bookings-open-1244340

 

 Volkswagen

Automobilová spoločnosť bola založená v roku 1937 s cieľom vyrábať práve vozidlá, ktoré by si mohol dovoliť takmer každý pracujúci občan. Túto ideu presadzoval predovšetkým Adolf Hitler, ktorý konštrukciou vozidla poveril Ferdinanda Porsche (tiež vďaka tomu, že ten sa už o takej koncepcii niekoľko rokov zaujímal). Poverenie dostal Ferdinand Porsche už v roku 1934, ale nejasný spôsob financovania celý projekt zdržal až do roku 1937, kedy bola založená Spoločnosť pre prípravu nemeckého ľudového vozidla s.r.o. a tá sa v roku 1938 premenovala na Volkswagenwerk GmbH. Podľa britského historika Richarda Evansa, Hitler, ktorý sa zaujímal o autá (ale nikdy neriadil) osobne navrhol charakteristický zaoblený tvar budúceho vozidla, inšpirovaný designom vozidiel Tatra konštruktéra Hansa Ledwinku.

zdroj:https://sk.wikipedia.org/wiki/Volkswagen(22.4.2016)



Ahoj :)
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky